Gas eraf

24 juli 2017 - Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk

Vorige week kreeg ik een berichtje van onze schoonmaakster. De automatische ontsteker van het fornuis was op hol geslagen en wilde niet meer uit. Bij gebrek aan een beter idee had ze de elektriciteit eraf gehaald en ze vroeg zich al typend af of het misschien verstandiger was geweest als ze ook de gaskraan dichtgedraaid zou hebben. Of ze morgen even terug moest gaan om dat alsnog te doen? Of dacht ik dat het zo'n vaart niet zou lopen met het mogelijk affikken van mijn huis?

U moet weten, ik verbleef op dat moment in Frankrijk en was na een aantal dagen serieuze oefening inmiddels zeer bekwaam in het mezelf op een zo comfortabel mogelijke wijze over mijn Lamzac® draperen. Eenieder die een Lamzac® bezit kan beamen dat dat een prestatie van formaat is en dat de investering die het vraagt om je evenwicht op zo'n ding te bewaren er een is waar je de rest van je leven plezier van hebt. Het is net fietsen. Of schaatsen.

Kortom, ik had drukke dagen achter de rug en was van plan de vruchten te gaan plukken van al mijn inspanningen. Een nieuw boek gedownload, een verse cola light uit de koelbox gehaald, inclusief condensdruppels voor het wow-effect, Lamzac® in de halfschaduw en derhalve klaar voor het Grote Genieten.

En toen dat berichtje. Ze sloot af met de woorden 'geniet van je vakantie'. Dat deed ik inderdaad, precies een half hoofdstuk lang.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade