Waar

25 juli 2017 - La Grave, Frankrijk

Het fijne aan Frankrijk is dat er altijd van die leuke, authentieke marktjes zijn. Tenminste, als je elke Nederlander die in een ver verleden eens in Frankrijk is geweest mag geloven. Maar wie vervolgens eenmaal in Frankrijk vroeg uit de denkbeeldige veren gaat om voor het middaguur op een markt te geraken komt toch vaak van een koude kermis thuis.

De geur van Franse kaas die te lang in de zon heeft gelegen wijst je de weg naar een paar schamele kraampjes met - inderdaad - kaas, worst die je eigenlijk net zo goed in de Rotterdamse Markthal kan kopen, noga waar je een maandsalaris voor mag neertellen en haarelastiekjes in uiteenlopende fluoreserende kleuren.

Over het algemeen loopt een dergelijk marktbezoek dan ook uit op een teleurstelling en zit er niets anders op dan rechtsomkeert te maken, maar soms is het lot je goed gezind en vind je geheel onverwachts iets leuks tussen de koopwaar. In dit geval trof ik een mevrouw die zeep uit Marseille verkocht en ik heb de eer om onder mijn trouwe volgers een lekker stuk zeep uit Frankrijk te mogen verloten. Iedereen die binnen 24 uur een reactie achterlaat maakt kans om te winnen. Delen mag en in mijn blog van morgen wordt de gelukkige bekend gemaakt.

1. Renate:
    25 juli 2017
    Zeep! Dat kan ik wel gebruiken want ik ben smerig door het kamperen in dit takkeweer. #zeep #marseille #zeepuitmarseille #hebbenhebbenhebben
  2. Renate:
    25 juli 2017
    Zeep! Dat kan ik wel gebruiken want ik ben behoorlijk smerig geworden van het kamperen in dit takkeweer. #zeep #marseille #zeepuitmarseille #hebbenhebbenhebben
  3. Clarissa:
    25 juli 2017
    Ik wil heel graag zeep winnen! Omdat mijn man zijn baan kwijt is geraakt hebben we meestal geen geld voor zeep, en met die infectie van Djayvano's knie van de voetbal is higiëne juist wel belangrijk hihi. Nou ik duim!!!!!
  4. Nina:
    25 juli 2017
    Ik spaar zeepjes dus ik doe graag mee. Ik hoop dat hij blauw is. Daar heb ik nog geen van.